Peter Finance Control Management
 info@pfcm.nl
PFCM!
PFCM is gestart vanuit een visie om de link te zijn tussen de accountant en de ondernemer, om hulp te bieden bij vraagstukken op Financieel, Control en Management vlak. Ik kom uit een ondernemend gezin en het ondernemen is dus voor mij bekend terrein. Ik wil bedrijven ondersteunen om hun bedrijfsdoelen achterna te gaan door het aanbieden van mijn kennis en vaardigheden. De essentie van het ondernemen is het nemen van risico en daarbij is controle essentieel voor het voortbestaan van een onderneming. Tussen ondernemen, risico nemen, en controle zit dus een bepaalde balans. PFCM helpt u graag bij het afwegen in deze balans!

Sinds 1998 ben ik werkzaam op tal van financiŽle, control en management functies. Ik ben gestart als assistent accountant waarbij ik administraties van diverse klanten bijhield. Naast deze functie volgde ik in mijn avonduren de opleiding SPD Bedrijfsadministratie. Na een jaar werd ik zelfstandiger en kreeg ik de gelegenheid jaarrekeningen samen te stellen voor de relatiebeheerders en vennoten. Daarnaast ondersteunde ik in controle opdrachten bij grote bedrijven en had ik een aantal klanten die ik zelf bezocht en onderhield.

Ik wilde echter meer verantwoordelijkheid dus na 5 jaar in het accountancy vak ben ik aan de slag gegaan als administrateur bij een bouwbedrijf. Dit bouwbedrijf had zo'n 40 man in dienst en daar werd ik verantwoordelijk voor de administratie evenals de loonadministratie. Toen de processen eenmaal goed waren ingericht en er voldoende controle was, werd dit uitgebreid met personeelszaken. Als hoofd personeelszaken was ik niet alleen verantwoordelijk voor de loonadministratie, maar ook functioneringsgesprekken, re-integratietrajecten en het naleven van de CAO in een turbulente tijd. Ik kijk met veel plezier terug op deze periode. 

Ondernemen zit in mijn bloed, dus na 3 jaar bij dit bouwbedrijf gewerkt te hebben, ben ik bijna 5 jaar werkzaam geweest bij een grote beursgenoteerde onderneming. Hier ben ik begonnen als Finance en Administration Manager bij meerdere divisies. Naast deze functie ben ik toen gestart met de Master in Finance en Control om mij verder te ontwikkelen en mijn kennis te verdiepen. Deze Master in Finance en Control heb ik in 2010 afgerond. Na een verandering in de structuur werd ik verantwoordelijk voor orderadministratie, alle uitleveringen en facturatie binnen Nederland (zo'n 50.000 klanten). Tijdens deze functie ben ik gevraagd om een positie bij de Holding te vervullen. Bij de Holding was ik verantwoordelijk voor de consolidatie en rapportage van alle divisies, verspreid over de hele wereld, aan de directie van deze beursgenoteerde onderneming.

Ik ben op mijn best in interactie, de business, sturing geven aan een team en het neerzetten van de juiste strategie. Daarom heb ik besloten mijn eigen bedrijf op te starten waarbij ik bedrijven wil ondersteunen in het opzetten van (administratieve) processen, het verbeteren van de (administratieve) organisatie en interne controle, het bepalen van de juiste strategie en verbetering van de (bestuurlijke) informatievoorziening.LinkedIn

Voor een overzicht van mijn diensten kunt u deze link raadplegen, voor mijn ervaringen mijn linkedin pagina.

Ik hoor graag van u!

Met vriendelijke groet,

Peter Hoogervorst MFC, eigenaar PFCM